https://www.facebook.com/OmadaDIEXODOS

Τρίτη 21 Ιουνίου 2022

 Τελικά την Παρασκευή 17/6/2022...

...ξαναβρεθηκαμε!!!

...ξαναθυμηθηκαμε!!!

...επικοινωνησαμε!!!

... γελάσαμε!!!!

...διασκεδασαμε!!!!

....δυναμωσαμε ΜΑΖΊ!!!!

Ευχαριστούμε όλους τους φίλους της ομάδας - μικρούς και μεγάλους, παλιούς και νέους - που ζωντάνεψαν με φωνές και χρώμα το Στέκι μας!

Μακάρι η αυλή αυτή να συνεχίσει να ενώνει τους ανθρώπους!!!!https://protionline.gr/.../%cf%83%ce%ba%cf%8c%cf%81%cf.../





















Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022

Ανοιχτό κάλεσμα από την εθελοντική ομάδα πρόληψης «Διέξοδος» Αιγίου στη Γιορτή Λήξης της φετινής χρονιάς

 


Η εθελοντική ομάδα πρόληψης «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» Αιγίου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε Αχαΐας «Καλλίπολις» σας προσκαλεί στη Γιορτή Λήξης της φετινής χρονιάς που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022 και ώρα 20:00μ.μ. στο Στέκι της ομάδας που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο του Ι.Ν. Αγίου Παντελεήμονα στο Αίγιο (είσοδος από Κλ. Οικονόμου). Μια ευκαιρία επανασύνδεσης, επικοινωνίας, διασκέδασης μέσα από δρώμενα και εκπλήξεις που έχουν ετοιμάσει οι εθελοντές. Το κάλεσμα αφορά μικρούς και μεγάλους, φίλους και συνεργάτες της ομάδας αλλά και όσους επιθυμούν να γνωρίσουν την εθελοντική ομάδα και το έργο της από κοντά. Η είσοδος είναι δωρεάν.

Σας περιμένουμε!

Για να ξαναβρεθούμε….

     Για να ξαναθυμηθούμε….

          Για να επικοινωνήσουμε…

              Για να γελάσουμε…..

                   Για να διασκεδάσουμε…..

                        Για να δυναμώσουμε……ΜΑΖΙ!

Τα μέλη της

Εθελοντικής Ομάδας Αιγίου

«ΔΙΕΞΟΔΟΣ»

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022

Γιορτή Λήξης για τη φετινή χρονιά !

 

Σας περιμένουμε στη Γιορτή Λήξης για τη φετινή χρονιά !

Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022 , ώρα 20:00 στο Στέκι μας - προαύλιος χώρος Ι.Ν.Αγίου Παντελεήμονα Αιγίου (είσοδος από Κλ.Οικονόμου)

Για να ξαναβρεθούμε!

Για να ξαναθυμηθούμε!

Για αν επικοινωνήσουμε!

Για να γελάσουμε!

Για να διασκεδάσουμε!

Για να δυναμώσουμε....ΜΑΖΙ!


Τρίτη 17 Μαΐου 2022

"Γνωριζόμαστε,συνεργαζόμαστε,ακούω και ακούγομαι,δημιουργώ σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας"

Την Τρίτη 10/5/22 η ομάδα μας συνάντησε τα παιδιά της Β' τάξης του 2ου Δημοτικού σχολείου Αιγίου και υλοποιήσαμε  ένα δίωρο βιωματικό εργαστήρι με τίτλο:

"Γνωριζόμαστε,συνεργαζόμαστε,ακούω και ακούγομαι,δημιουργώ σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας"

Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και τους εκπαιδευτικούς για τη φιλοξενία!!!!






Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

 






* Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου και η Ομάδα Πρόληψης «Διέξοδος» Αιγίου μαζί στην προσπάθεια ενδυνάμωσης και ενίσχυσης της ψυχικής υγείας των μαθητών.

** Η Εθελοντική Ομάδα Πρόληψης «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» Αιγίου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις», υλοποίησε δύο δίωρα βιωματικά εργαστήρια στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου με τα ακόλουθα θέματα: «Η συνεργασία και η επικοινωνία μέσα σε μία ομάδα» και «Αναγνωρίζω και Εκφράζω τα συναισθήματά μου- Διαχείριση θυμού» με τη συμμετοχή μαθητών Γ’ τάξης. Το περιεχόμενο των βιωματικών εργαστηρίων ήταν βασισμένο στο εγκεκριμένο από το Ι.Ε.Π εκπαιδευτικό υλικό «Εγώ κι Εσύ, Δυναμώνουμε μαζί!» του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε Αχαΐας «Καλλίπολις».

*** Στόχοι των εργαστηρίων ήταν να εξασκηθούν τα παιδιά στη συνεργασία, να εντοπίσουν στοιχεία που δυσκολεύουν ή διευκολύνουν μια συνεργασία, να εντοπίσουν στοιχεία που δυσκολεύουν ή διευκολύνουν την επικοινωνία, να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να εξοικειωθούν με την έκφρασή τους, να αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν οι άλλοι και να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης του θυμού.

**** Σε συνέχεια της θετικής ανταπόκρισης των μαθητών η εν λόγω παρέμβαση θα πραγματοποιηθεί και στους μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης.

***** Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τη Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, και τους μαθητές και τη δασκάλα της Γ’ τάξης που συμμετείχαν σε αυτή τη δράση.











Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022

Βιωματικό εργαστήρι με τίτλο "Ο εαυτός μου και οι άλλοι"

 Την Κυριακή 27/3/2022 το πρόγραμμα ενίσχυσης κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων "Εγώ κι Εσύ...Δυναμώνουμε μαζί!" και οι εθελοντές ταξίδεψαν και πάλι στο Δημοτικό Σχολείο της Αβύθου!

Τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα δίωρο βιωματικό εργαστήρι με τίτλο "Ο εαυτός μου και οι άλλοι" με στόχο να ενισχυθεί η επίγνωση για κάποια στοιχεία του εαυτού τους και η αυτοεκτίμηση τους και να εξοικειωθούν στη διαδικασία της αυτοπαρουσίασης.

Ευχαριστούμε τον Διευθυντή του σχολείου, τους εκπαιδευτικούς, το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για τη συνεργασία και κυρίως τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και τη θετική τους διάθεση !Η πρόληψη δεν είναι έργο μόνο των ειδικών αλλά υπόθεση όλων μας!!!










Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022

«ΕΓΩ & ΕΣΥ........... Δυναμώνουμε μαζί!»

 



Η Εθελοντική Ομάδα Πρόληψης «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» Αιγίου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις», την Κυριακή 13 Μαρτίου 2022 υλοποίησε ένα δίωρο βιωματικό εργαστήρι στο Δημοτικό Σχολείο Αβύθου, με τίτλο «Η Οικογένεια ως ομάδα: Συνεργασία και Επικοινωνία» με τη συμμετοχή γονέων και παιδιών, βασισμένο στο πρόγραμμα ενίσχυσης κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων «Εγώ κι Εσύ, Δυναμώνουμε μαζί!».

Στόχοι του εργαστηρίου ήταν να ενισχυθούν οι δεσμοί μέσα στην οικογένεια, να γνωριστούν οι οικογένειες μεταξύ τους, να αλληλεπιδράσουν και να εκφραστούν με δημιουργικό και ψυχαγωγικό τρόπο. Να γνωρίσουν με ποιον τρόπο επιτυγχάνονται η καλή επικοινωνία και η συνεργασία και να εντοπίσουν τα στοιχεία που δημιουργούν εμπόδια σε αυτές.

Οι συμμετέχοντες έθεσαν τις βάσεις που χρειάζονται για μία ουσιαστική επικοινωνία, καθώς πολλές φορές "μιλάμε" - "ακούμε" δίχως όμως να επικοινωνούμε πραγματικά και συνεργάστηκαν μεταξύ τους καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως όταν είμαστε μαζί και ενωμένοι μπορούμε να καταφέρουμε περισσότερα πράγματα και ότι είναι απαραίτητο να περάσουμε από το στάδιο «Παίζω πλάι στον άλλον» στο στάδιο «Παίζω μαζί με τον άλλον».

Στα πλαίσια της συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί με το Δημοτικό Σχολείο Αβύθου την Κυριακή 27/3/2022 θα υλοποιηθεί ένα ακόμη βιωματικό εργαστήρι για παιδιά.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Αβύθου, τους εκπαιδευτικούς, τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και τα παιδιά με τους γονείς τους που συμμετείχαν σε αυτή τη δράση.

Τα μέλη της Εθελοντικής Ομάδας «Διέξοδος» Αιγίου

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

Αναγνώριση Συναισθημάτων Θυμός – Επιθετικότητα

 




Στις μέρες της κοινωνικής απομόνωσης, του ρατσισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού οι άνθρωποι βιώνουν ένα συνοθύλευμα κυρίως αρνητικών συναισθημάτων χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εκλείπουν τα θετικά συναισθήματα. Οι άνθρωποι προκειμένου να προοδεύουν, όμως, πρέπει να δείχνουν ενσυναίσθηση και να κατανοούν τα συναισθήματα. Είναι σημαντικό ο καθένας να αναγνωρίζει όχι μόνο τα δικά του αλλά και των άλλων προκειμένου μέσα στη κοινωνία να μπορούν να αναπτυχθούν υγιείς σχέσεις χωρίς παρεξηγήσεις. Καθημερινώς οι περισσότεροι στη πορεία της ζωής τους προσπαθούν να αντιμετωπίσουν οικονομικές δυσκολίες, προβλήματα υγείας, φιλικές και ερωτικές σχέσεις, εργασιακές υποχρεώσεις και κυριεύονται από συναισθήματα απογοήτευσης, χαράς, λύπης, επιτυχίας, θυμού, ζήλιας, αγάπης. Ωστόσο μια κατάσταση που κατά κύριο λόγο κάποιος δεν μπορεί να διαχειριστεί είναι ικανή να προκαλέσει συναισθήματα που να οδηγήσουν στη πρόκληση μιας μη αποδεκτής κοινωνικής συμπεριφοράς. Σημαντικό ρόλο λοιπόν παίζει η προσωπικότητα η οποία δομείται στη διάρκεια των χρόνων.

Ο θυμός είναι ένα έντονο συναίσθημα που προκαλεί δυσφορία στο άτομο. Προκαλείται όταν κάποιος νιώθει αδικημένος, όταν θέλει να επιβληθεί και να κυριαρχήσει, όταν έχει παρερμηνεύσει μία κατάσταση. Οι έφηβοι για παράδειγμα που διακατέχονται από αυτά τα χαρακτηριστικά εμφανίζουν θυμό απέναντι στους γονείς, κάποιοι ακόμα και στους ίδιους τους συμμαθητές τους. Ένα σύνηθες αποτέλεσμα του θυμού στους εφήβους είναι η επιθετική συμπεριφορά.

Αυτό δε σημαίνει ότι και άλλοι μεγαλύτερης και μικρότερης ηλικίας δεν διακατέχονται από αυτό το συναίσθημα και δεν οδηγούνται σε αυτή την συμπεριφορά. Οι συγκρούσεις δεν είναι λίγες στις μέρες μας αν κάποιος συνυπολογίσει τι αναφέρουν καθημερινά τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Ανεξάρτητα της αποδοχής ή όχι, της συμπεριφοράς που εκδηλώνει κάποιος, βασικό βήμα για την αλλαγή αυτής είναι η αναγνώριση των συναισθημάτων και έπειτα, εν περιπτώσει και εν δυνάμει, η αναγνώριση της επιθετικότητας ή της ηθικότητας. Η ηθικότητα και η επιθετικότητα θα μπορούσαν να θεωρηθούν οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Πως εξηγείται όμως η επιθετικότητα? Πως εξηγείται ότι κάποιοι άνθρωποι παρά το θυμό τους δεν επιτίθενται?

Οι άνθρωποι από τη στιγμή που γεννιούνται ζουν μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον το οποίο συμβάλλει στην διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς τους και της κοινωνικοποίησής τους. Ορισμένες συμπεριφορές μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον οφείλονται σε καταστάσεις στις οποίες έχει δοθεί σημαντική θετική ενίσχυση (αμοιβή) με χαρακτηριστικό παράδειγμα όλες τις επιβραβεύσεις που λαμβάνουν τα παιδιά (μπράβο, καλό παιδί κλπ.). Ωστόσο κάποιες συμπεριφορές δεν εμφανίζονται εξαιτίας της μη λήψης της απαραίτητης θετικής ενίσχυσης ή και της λήψης τιμωρίας από το περιβάλλον (π.χ. όχι μην το κάνεις αυτό ή ακόμα και άσκηση κάποιας ελαφριάς βίας όπως χτυπήμα στο χέρι του παιδιού για να αποτραπεί να γίνει η πράξη).

Οι συμπεριφορές ταυτόχρονα εξαρτώνται από τα πρότυπα που χτίζει το παιδί. Να σημειωθεί ότι δεν είναι όλα τα πρότυπα το ίδιο αποτελεσματικά στη δημιουργία αντιδράσεων θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς. Για παράδειγμα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι πιθανότερο να αναπαράγουν συμπεριφορά ενηλίκων που φέρονται με ζεστασιά και κατανόηση. Αυτό δε σημαίνει ωστόσο ότι η έκθεση στην τηλεοπτική βία δεν συδέεται και με πρόκληση επιθετικής συμπεριφοράς. Το παιδί παρατηρεί τις συμπεριφορές και ανάλογα των αποτελεσμάτων (θετικά ή αρνητικά) πράττει.

Σύμφωνα με τον Freud οι άνθρωποι προωθούνται από σεξουαλικά και επιθετικά ένστικτα. Τα παιδιά κατά τη διάρκεια της κοινωνικοποίησης εκδηλώνουν λεκτική επιθετικότητα, σπρωξιές, κλοτσιές και άλλα είδη επιθετικότητας. Στα πρώτα χρόνια της προσχολικής περιόδου, ένα μέρος της επιθετικότητας έχει να εξασφαλίσει ένα ευχάριστο – για το παιδί – αποτέλεσμα όπως πχ. το παιχνίδι ενός άλλου παιδιού. Η κοινωνική επιθετικότητα απαντάται επίσης κατά κύριο λόγο μεταξύ των αρσενικών και πολύ λιγότερο μεταξύ των θηλυκών. Αυτό συνήθως εξηγείται με αναφορές στις οργανωτικές και ενεργοποιητικές δράσεις της τεστοστερόνης.

Ανεξάρτητα από τη συμπεριφορική προσέγγιση και την ψυχαναλυτική προσέγγιση του Freud, ο θυμός κατά κύριο λόγο οδηγεί στην αύξηση της επιθετικότητας η οποία πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι δεν οφείλεται σε ψυχική διαταραχή.

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο θυμός είναι σημαντικό τα άτομα να αλλάξουν τρόπο σκέψης. Συγκεκριμένα οι πλήρως αρνητικές έντονες σκέψεις να αντικατασταθούν με πιο θετικές και ελπιδοφόρες. Κυρίως, για να αντιμετωπιστεί ο θυμός στα παιδιά χρειάζεται να συμμετέχει όλη η οικογένεια. Μέσα σε αυτή χρειάζεται να υπάρχει διάλογος και κατανόηση. Οι άνθρωποι προκειμένου να αντιμετωπίσουν το θυμό τους μπορούν να ακολουθήσουν τεχνικές χαλάρωσης, με αναπνοές ή ακόμα και γιόγκα. Σημαντικό είναι η αλλαγή περιβάλλοντος και η απομάκρυνση ή η δημιουργία στενών σχέσεων με ανθρώπους. Η αλλαγή περιβάλλοντος περιλαμβάνει και ένα ταξίδι ή μια δραστηριότητα που χαλαρώνει τα άτομα. Τα παιδιά επίσης μπορούν να βοηθηθούν για τη μείωση του θυμού από δραστηριότητες στις οποίες εκτονώνονται όπως η μπάλα, το μπάσκετ, το box. Τέλος σημαντική είναι η ένταξη του χιούμορ στην καθημερινότητα.



Τόνια Μπένου

Φοιτήτρια Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

Εθελόντρια της ομάδας << ΔΙΕΞΟΔΟΣ>> Αιγίου



*Στο τρίτο εργαστήρι που υλοποιήσαμε στο σχολείο της Αβύθου για τα παιδιά της ε΄και στ΄τάξης μιλήσαμε για τα συναισθήματα και κυρίως για το θυμό και τρόπους διαχείρισής του.

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ!

Η Εθελοντική Ομάδα Πρόληψης «Διέξοδος» Αιγίου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας, «Καλλ...