https://www.facebook.com/OmadaDIEXODOS

Τρίτη 21 Ιουνίου 2022

 Τελικά την Παρασκευή 17/6/2022...

...ξαναβρεθηκαμε!!!

...ξαναθυμηθηκαμε!!!

...επικοινωνησαμε!!!

... γελάσαμε!!!!

...διασκεδασαμε!!!!

....δυναμωσαμε ΜΑΖΊ!!!!

Ευχαριστούμε όλους τους φίλους της ομάδας - μικρούς και μεγάλους, παλιούς και νέους - που ζωντάνεψαν με φωνές και χρώμα το Στέκι μας!

Μακάρι η αυλή αυτή να συνεχίσει να ενώνει τους ανθρώπους!!!!https://protionline.gr/.../%cf%83%ce%ba%cf%8c%cf%81%cf.../





















Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022

Ανοιχτό κάλεσμα από την εθελοντική ομάδα πρόληψης «Διέξοδος» Αιγίου στη Γιορτή Λήξης της φετινής χρονιάς

 


Η εθελοντική ομάδα πρόληψης «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» Αιγίου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε Αχαΐας «Καλλίπολις» σας προσκαλεί στη Γιορτή Λήξης της φετινής χρονιάς που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022 και ώρα 20:00μ.μ. στο Στέκι της ομάδας που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο του Ι.Ν. Αγίου Παντελεήμονα στο Αίγιο (είσοδος από Κλ. Οικονόμου). Μια ευκαιρία επανασύνδεσης, επικοινωνίας, διασκέδασης μέσα από δρώμενα και εκπλήξεις που έχουν ετοιμάσει οι εθελοντές. Το κάλεσμα αφορά μικρούς και μεγάλους, φίλους και συνεργάτες της ομάδας αλλά και όσους επιθυμούν να γνωρίσουν την εθελοντική ομάδα και το έργο της από κοντά. Η είσοδος είναι δωρεάν.

Σας περιμένουμε!

Για να ξαναβρεθούμε….

     Για να ξαναθυμηθούμε….

          Για να επικοινωνήσουμε…

              Για να γελάσουμε…..

                   Για να διασκεδάσουμε…..

                        Για να δυναμώσουμε……ΜΑΖΙ!

Τα μέλη της

Εθελοντικής Ομάδας Αιγίου

«ΔΙΕΞΟΔΟΣ»

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022

Γιορτή Λήξης για τη φετινή χρονιά !

 

Σας περιμένουμε στη Γιορτή Λήξης για τη φετινή χρονιά !

Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022 , ώρα 20:00 στο Στέκι μας - προαύλιος χώρος Ι.Ν.Αγίου Παντελεήμονα Αιγίου (είσοδος από Κλ.Οικονόμου)

Για να ξαναβρεθούμε!

Για να ξαναθυμηθούμε!

Για αν επικοινωνήσουμε!

Για να γελάσουμε!

Για να διασκεδάσουμε!

Για να δυναμώσουμε....ΜΑΖΙ!


Τρίτη 17 Μαΐου 2022

"Γνωριζόμαστε,συνεργαζόμαστε,ακούω και ακούγομαι,δημιουργώ σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας"

Την Τρίτη 10/5/22 η ομάδα μας συνάντησε τα παιδιά της Β' τάξης του 2ου Δημοτικού σχολείου Αιγίου και υλοποιήσαμε  ένα δίωρο βιωματικό εργαστήρι με τίτλο:

"Γνωριζόμαστε,συνεργαζόμαστε,ακούω και ακούγομαι,δημιουργώ σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας"

Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και τους εκπαιδευτικούς για τη φιλοξενία!!!!






Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

 






* Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου και η Ομάδα Πρόληψης «Διέξοδος» Αιγίου μαζί στην προσπάθεια ενδυνάμωσης και ενίσχυσης της ψυχικής υγείας των μαθητών.

** Η Εθελοντική Ομάδα Πρόληψης «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» Αιγίου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις», υλοποίησε δύο δίωρα βιωματικά εργαστήρια στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου με τα ακόλουθα θέματα: «Η συνεργασία και η επικοινωνία μέσα σε μία ομάδα» και «Αναγνωρίζω και Εκφράζω τα συναισθήματά μου- Διαχείριση θυμού» με τη συμμετοχή μαθητών Γ’ τάξης. Το περιεχόμενο των βιωματικών εργαστηρίων ήταν βασισμένο στο εγκεκριμένο από το Ι.Ε.Π εκπαιδευτικό υλικό «Εγώ κι Εσύ, Δυναμώνουμε μαζί!» του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε Αχαΐας «Καλλίπολις».

*** Στόχοι των εργαστηρίων ήταν να εξασκηθούν τα παιδιά στη συνεργασία, να εντοπίσουν στοιχεία που δυσκολεύουν ή διευκολύνουν μια συνεργασία, να εντοπίσουν στοιχεία που δυσκολεύουν ή διευκολύνουν την επικοινωνία, να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να εξοικειωθούν με την έκφρασή τους, να αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν οι άλλοι και να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης του θυμού.

**** Σε συνέχεια της θετικής ανταπόκρισης των μαθητών η εν λόγω παρέμβαση θα πραγματοποιηθεί και στους μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης.

***** Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τη Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, και τους μαθητές και τη δασκάλα της Γ’ τάξης που συμμετείχαν σε αυτή τη δράση.











Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022

Βιωματικό εργαστήρι με τίτλο "Ο εαυτός μου και οι άλλοι"

 Την Κυριακή 27/3/2022 το πρόγραμμα ενίσχυσης κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων "Εγώ κι Εσύ...Δυναμώνουμε μαζί!" και οι εθελοντές ταξίδεψαν και πάλι στο Δημοτικό Σχολείο της Αβύθου!

Τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα δίωρο βιωματικό εργαστήρι με τίτλο "Ο εαυτός μου και οι άλλοι" με στόχο να ενισχυθεί η επίγνωση για κάποια στοιχεία του εαυτού τους και η αυτοεκτίμηση τους και να εξοικειωθούν στη διαδικασία της αυτοπαρουσίασης.

Ευχαριστούμε τον Διευθυντή του σχολείου, τους εκπαιδευτικούς, το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για τη συνεργασία και κυρίως τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και τη θετική τους διάθεση !Η πρόληψη δεν είναι έργο μόνο των ειδικών αλλά υπόθεση όλων μας!!!










Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022

«ΕΓΩ & ΕΣΥ........... Δυναμώνουμε μαζί!»

 



Η Εθελοντική Ομάδα Πρόληψης «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» Αιγίου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις», την Κυριακή 13 Μαρτίου 2022 υλοποίησε ένα δίωρο βιωματικό εργαστήρι στο Δημοτικό Σχολείο Αβύθου, με τίτλο «Η Οικογένεια ως ομάδα: Συνεργασία και Επικοινωνία» με τη συμμετοχή γονέων και παιδιών, βασισμένο στο πρόγραμμα ενίσχυσης κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων «Εγώ κι Εσύ, Δυναμώνουμε μαζί!».

Στόχοι του εργαστηρίου ήταν να ενισχυθούν οι δεσμοί μέσα στην οικογένεια, να γνωριστούν οι οικογένειες μεταξύ τους, να αλληλεπιδράσουν και να εκφραστούν με δημιουργικό και ψυχαγωγικό τρόπο. Να γνωρίσουν με ποιον τρόπο επιτυγχάνονται η καλή επικοινωνία και η συνεργασία και να εντοπίσουν τα στοιχεία που δημιουργούν εμπόδια σε αυτές.

Οι συμμετέχοντες έθεσαν τις βάσεις που χρειάζονται για μία ουσιαστική επικοινωνία, καθώς πολλές φορές "μιλάμε" - "ακούμε" δίχως όμως να επικοινωνούμε πραγματικά και συνεργάστηκαν μεταξύ τους καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως όταν είμαστε μαζί και ενωμένοι μπορούμε να καταφέρουμε περισσότερα πράγματα και ότι είναι απαραίτητο να περάσουμε από το στάδιο «Παίζω πλάι στον άλλον» στο στάδιο «Παίζω μαζί με τον άλλον».

Στα πλαίσια της συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί με το Δημοτικό Σχολείο Αβύθου την Κυριακή 27/3/2022 θα υλοποιηθεί ένα ακόμη βιωματικό εργαστήρι για παιδιά.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Αβύθου, τους εκπαιδευτικούς, τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και τα παιδιά με τους γονείς τους που συμμετείχαν σε αυτή τη δράση.

Τα μέλη της Εθελοντικής Ομάδας «Διέξοδος» Αιγίου

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

Αναγνώριση Συναισθημάτων Θυμός – Επιθετικότητα

 




Στις μέρες της κοινωνικής απομόνωσης, του ρατσισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού οι άνθρωποι βιώνουν ένα συνοθύλευμα κυρίως αρνητικών συναισθημάτων χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εκλείπουν τα θετικά συναισθήματα. Οι άνθρωποι προκειμένου να προοδεύουν, όμως, πρέπει να δείχνουν ενσυναίσθηση και να κατανοούν τα συναισθήματα. Είναι σημαντικό ο καθένας να αναγνωρίζει όχι μόνο τα δικά του αλλά και των άλλων προκειμένου μέσα στη κοινωνία να μπορούν να αναπτυχθούν υγιείς σχέσεις χωρίς παρεξηγήσεις. Καθημερινώς οι περισσότεροι στη πορεία της ζωής τους προσπαθούν να αντιμετωπίσουν οικονομικές δυσκολίες, προβλήματα υγείας, φιλικές και ερωτικές σχέσεις, εργασιακές υποχρεώσεις και κυριεύονται από συναισθήματα απογοήτευσης, χαράς, λύπης, επιτυχίας, θυμού, ζήλιας, αγάπης. Ωστόσο μια κατάσταση που κατά κύριο λόγο κάποιος δεν μπορεί να διαχειριστεί είναι ικανή να προκαλέσει συναισθήματα που να οδηγήσουν στη πρόκληση μιας μη αποδεκτής κοινωνικής συμπεριφοράς. Σημαντικό ρόλο λοιπόν παίζει η προσωπικότητα η οποία δομείται στη διάρκεια των χρόνων.

Ο θυμός είναι ένα έντονο συναίσθημα που προκαλεί δυσφορία στο άτομο. Προκαλείται όταν κάποιος νιώθει αδικημένος, όταν θέλει να επιβληθεί και να κυριαρχήσει, όταν έχει παρερμηνεύσει μία κατάσταση. Οι έφηβοι για παράδειγμα που διακατέχονται από αυτά τα χαρακτηριστικά εμφανίζουν θυμό απέναντι στους γονείς, κάποιοι ακόμα και στους ίδιους τους συμμαθητές τους. Ένα σύνηθες αποτέλεσμα του θυμού στους εφήβους είναι η επιθετική συμπεριφορά.

Αυτό δε σημαίνει ότι και άλλοι μεγαλύτερης και μικρότερης ηλικίας δεν διακατέχονται από αυτό το συναίσθημα και δεν οδηγούνται σε αυτή την συμπεριφορά. Οι συγκρούσεις δεν είναι λίγες στις μέρες μας αν κάποιος συνυπολογίσει τι αναφέρουν καθημερινά τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Ανεξάρτητα της αποδοχής ή όχι, της συμπεριφοράς που εκδηλώνει κάποιος, βασικό βήμα για την αλλαγή αυτής είναι η αναγνώριση των συναισθημάτων και έπειτα, εν περιπτώσει και εν δυνάμει, η αναγνώριση της επιθετικότητας ή της ηθικότητας. Η ηθικότητα και η επιθετικότητα θα μπορούσαν να θεωρηθούν οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Πως εξηγείται όμως η επιθετικότητα? Πως εξηγείται ότι κάποιοι άνθρωποι παρά το θυμό τους δεν επιτίθενται?

Οι άνθρωποι από τη στιγμή που γεννιούνται ζουν μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον το οποίο συμβάλλει στην διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς τους και της κοινωνικοποίησής τους. Ορισμένες συμπεριφορές μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον οφείλονται σε καταστάσεις στις οποίες έχει δοθεί σημαντική θετική ενίσχυση (αμοιβή) με χαρακτηριστικό παράδειγμα όλες τις επιβραβεύσεις που λαμβάνουν τα παιδιά (μπράβο, καλό παιδί κλπ.). Ωστόσο κάποιες συμπεριφορές δεν εμφανίζονται εξαιτίας της μη λήψης της απαραίτητης θετικής ενίσχυσης ή και της λήψης τιμωρίας από το περιβάλλον (π.χ. όχι μην το κάνεις αυτό ή ακόμα και άσκηση κάποιας ελαφριάς βίας όπως χτυπήμα στο χέρι του παιδιού για να αποτραπεί να γίνει η πράξη).

Οι συμπεριφορές ταυτόχρονα εξαρτώνται από τα πρότυπα που χτίζει το παιδί. Να σημειωθεί ότι δεν είναι όλα τα πρότυπα το ίδιο αποτελεσματικά στη δημιουργία αντιδράσεων θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς. Για παράδειγμα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι πιθανότερο να αναπαράγουν συμπεριφορά ενηλίκων που φέρονται με ζεστασιά και κατανόηση. Αυτό δε σημαίνει ωστόσο ότι η έκθεση στην τηλεοπτική βία δεν συδέεται και με πρόκληση επιθετικής συμπεριφοράς. Το παιδί παρατηρεί τις συμπεριφορές και ανάλογα των αποτελεσμάτων (θετικά ή αρνητικά) πράττει.

Σύμφωνα με τον Freud οι άνθρωποι προωθούνται από σεξουαλικά και επιθετικά ένστικτα. Τα παιδιά κατά τη διάρκεια της κοινωνικοποίησης εκδηλώνουν λεκτική επιθετικότητα, σπρωξιές, κλοτσιές και άλλα είδη επιθετικότητας. Στα πρώτα χρόνια της προσχολικής περιόδου, ένα μέρος της επιθετικότητας έχει να εξασφαλίσει ένα ευχάριστο – για το παιδί – αποτέλεσμα όπως πχ. το παιχνίδι ενός άλλου παιδιού. Η κοινωνική επιθετικότητα απαντάται επίσης κατά κύριο λόγο μεταξύ των αρσενικών και πολύ λιγότερο μεταξύ των θηλυκών. Αυτό συνήθως εξηγείται με αναφορές στις οργανωτικές και ενεργοποιητικές δράσεις της τεστοστερόνης.

Ανεξάρτητα από τη συμπεριφορική προσέγγιση και την ψυχαναλυτική προσέγγιση του Freud, ο θυμός κατά κύριο λόγο οδηγεί στην αύξηση της επιθετικότητας η οποία πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι δεν οφείλεται σε ψυχική διαταραχή.

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο θυμός είναι σημαντικό τα άτομα να αλλάξουν τρόπο σκέψης. Συγκεκριμένα οι πλήρως αρνητικές έντονες σκέψεις να αντικατασταθούν με πιο θετικές και ελπιδοφόρες. Κυρίως, για να αντιμετωπιστεί ο θυμός στα παιδιά χρειάζεται να συμμετέχει όλη η οικογένεια. Μέσα σε αυτή χρειάζεται να υπάρχει διάλογος και κατανόηση. Οι άνθρωποι προκειμένου να αντιμετωπίσουν το θυμό τους μπορούν να ακολουθήσουν τεχνικές χαλάρωσης, με αναπνοές ή ακόμα και γιόγκα. Σημαντικό είναι η αλλαγή περιβάλλοντος και η απομάκρυνση ή η δημιουργία στενών σχέσεων με ανθρώπους. Η αλλαγή περιβάλλοντος περιλαμβάνει και ένα ταξίδι ή μια δραστηριότητα που χαλαρώνει τα άτομα. Τα παιδιά επίσης μπορούν να βοηθηθούν για τη μείωση του θυμού από δραστηριότητες στις οποίες εκτονώνονται όπως η μπάλα, το μπάσκετ, το box. Τέλος σημαντική είναι η ένταξη του χιούμορ στην καθημερινότητα.



Τόνια Μπένου

Φοιτήτρια Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

Εθελόντρια της ομάδας << ΔΙΕΞΟΔΟΣ>> Αιγίου



*Στο τρίτο εργαστήρι που υλοποιήσαμε στο σχολείο της Αβύθου για τα παιδιά της ε΄και στ΄τάξης μιλήσαμε για τα συναισθήματα και κυρίως για το θυμό και τρόπους διαχείρισής του.

Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2022

΄΄ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ΄


΄



Η ελπίδα και η αισιοδοξία είναι δύο έννοιες διαφορετικές αλλά στενά συσχετιζόμενες μεταξύ τους που επηρεάζουν θετικά το τι και πώς σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε .

Ελπίδα είναι η σκέψη, η αίσθηση ότι καλό πρόκειται να έρθει. Η ελπίδα είναι ένας τρόπος να σκεφτόμαστε, να αισθανόμαστε, να λειτουργούμε. Αυτό κατ’ επέκταση μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε δύσκολες καταστάσεις. Έρευνες στην Ιατρική και Ψυχολογία έχουν δείξει ότι αυτά τα δύο χαρακτηριστικά έχουν θετικές επιδράσεις στη συναισθηματική μας ισορροπία και στη δυνατότητα να σκεφτόμαστε θετικά και σωστά. Η ελπιδοφόρα σκέψη ουσιαστικά είναι ένας συνδυασμός διατυπωμένων στόχων της πίστης ότι αυτοί μπορούν να επιτευχθούν μέσα από ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης και ταυτόχρονα είναι η πρόβλεψη εναλλακτικών σχεδίων για την περίπτωση που παρουσιαστούν εμπόδια στη διαδρομή. Έτσι η ελπίδα αποτελεί κίνητρο για να κάνουμε βελτιωτικές αλλαγές στη ζωή μας για να επιδιώκουμε και να αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο μέλλον. Ταυτόχρονα μας δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα και μας κάνει να ζούμε με νόημα. Τι σημαίνει αισιοδοξία; Αφορά μόνο αυτούς που έχουν εμπιστοσύνη στο μέλλον τους; Η απάντηση σίγουρα είναι όχι. Αισιοδοξία είναι μία στάση ζωής μέσα από την οποία ο άνθρωπος κάθε πρόβλημα στη ζωή του το αντιμετωπίζει με ελπίδα, χαμόγελο και θετικές σκέψεις. Μπορεί αυτό να ακούγεται απλό αλλά δεν είναι και τόσο. Οι αισιόδοξοι βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο ενώ οι απαισιόδοξοι μισοάδειο . Ζούμε σε εποχές που έχουμε χάσει σοβαρές αξίες και ιδανικά. Μεταξύ αυτών την αισιοδοξία και την ελπίδα μας για την έκβαση των πραγμάτων. Στις μέρες μας , οι άνθρωποι βιώνουμε διαφορετικά προβλήματα ο καθένας, ζούμε στο άγχος και στην πλήξη της καθημερινότητας. Ξεχνάμε να χαμογελάμε και να κάνουμε όνειρα. Να ελπίζουμε. Όταν μιλάμε για αισιοδοξία, σίγουρα δεν εννοούμε να μεταφερθούμε σε μια ουτοπική πραγματικότητα που όλα φαντάζουν τέλεια αλλά να εστιάσουμε σε απλά πράγματα που μας προσφέρουν χαρά και χαμόγελο. Αυτό που χρειάζεται είναι να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τον τρόπο που ερμηνεύουμε τα όσα μας συμβαίνουν. Αυτή είναι άλλωστε και η αιτία της ταραχής μας, ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα και όχι αυτή καθ’ αυτή η πραγματικότητα, όπως είπε και ο στωικός φιλόσοφος Επίκτητος. Ένας απαισιόδοξος βλέπει μια καταστροφή σε κάθε ευκαιρία. Η αισιοδοξία είναι μια κατάσταση του μυαλού μας που μας κάνει να βλέπουμε τα προβλήματα ως προσωρινά και επιδεχόμενα λύσεων, να πιστεύουμε ότι η κατάσταση μπορεί σύντομα να αλλάξει προς το καλύτερο. Αντίθετα η απαισιοδοξία μας κάνει να θεωρούμε ότι τα προβλήματα θα έχουν μεγάλη διάρκεια ή ότι δεν είναι δυνατόν να λυθούν ή να διορθωθούν. Τα αισιόδοξα άτομα είναι πιο χαρούμενα , πιο ευχαριστημένα από τη ζωή τους ,πιο δημιουργικά, πιο προσαρμοστικά στις περιστάσεις και στους ανθρώπους ,αναζητούν ευκαιρίες ,αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά τα εμπόδια ,τις δυσκολίες ή τις απογοητεύσεις και προσδοκούν το καλύτερο από τους ανθρώπους και από την πορεία των καταστάσεων.

Η ελπίδα και η αισιοδοξία προϋποθέτουν να πιστεύουμε τη δυνατότητα να επηρεάσουμε τον εαυτό μας ,τις καταστάσεις και το περιβάλλον και ότι δεν εξαρτώνται όλα από τους άλλους άρα να διαθέτουμε την πίστη ότι μπορούμε ,ότι είμαστε ικανοί να διαμορφώσουμε τα πράγματα. Βεβαίως αν η ελπίδα και η αισιοδοξία δεν είναι βάσιμες δηλαδή αν δεν στηρίζονται σε λογική τεκμηρίωση και στους ανάλογους υπολογισμούς μπορεί να μετατραπούν σε ονειροπόληση και υπεραισιοδοξία, που θα οδηγήσουν σε λανθασμένες επιλογές σε αποτυχίες και απογοήτευση.

«Η ζωή είναι ωραία » ψιθυρίζουν οι περισσότεροι άνθρωποι αλλά τα προβλήματα της καθημερινότητας δεν μας αφήνουν έστω και λίγο να το πιστέψουμε και να το βιώσουμε. Η μιζέρια και η απαισιοδοξία δεν βοήθησαν ποτέ και κανέναν. Αντίθετα η αισιοδοξία και η θετική πλευρά που αντιμετωπίζουμε τα πράγματα γύρω μας, μας κάνουν χαρούμενους κι ευτυχισμένους.

Μια όμορφη σκέψη, μια ζεστή αγκαλιά, ένας όμορφος λόγος, μια βόλτα με φίλους, ένα αισιόδοξο μήνυμα, μια τρυφερή μελωδία είναι κάποια από τα πράγματα που μπορούν να μας προσφέρουν αισιοδοξία. Να μας κάνουν να αφεθούμε στην ομορφιά των συναισθημάτων και να ζήσουμε. Το χτίζουμε εμείς οι ίδιοι, με βάση την ποιότητα της ζωής μας.

Ας γίνουμε δημιουργικοί, ας χαμογελάμε περισσότερο και ας δούμε τα πράγματα από την φωτεινή πλευρά της ζωής. Τότε σίγουρα θα δούμε πως κάθε πρόβλημα λύνεται. Αρκεί να πιστέψουμε και να ελπίζουμε στις δυνάμεις μας, στα δικά μας ‘θέλω’ και στους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω μας.



Σοφία Αντωνάτου, Εθελόντρια

 


Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2021

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

Να πορευόμαστε μαζί.

 

Να πορευόμαστε μαζί.

Να εμπιστευόμαστε και να ακολουθούμε το φως.

Να απολαμβάνουμε τα δώρα της ζωής.

Είναι οι ευχές που στέλνουμε με αγάπη σε όλους εσάς και τις οικογένειές σας!!!

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο κ


αι η Επιστημονική Ομάδα του Κέντρου Πρόληψης Αχαΐας Καλλίπολις

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ !!!

 



Το Πάρκο των Χριστουγέννων-Αίγιο  και η Εθελοντική Ομάδα  Πρόληψης ‘’ΔΙΕΞΟΔΟΣ’’ Αιγίου προσκαλούμε  τους μικρούς μας φίλους σε βιωματικό εργαστήρι με τίτλο ΄΄Περπατώ, περπατώ μες στο δάσος΄΄   που  θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2021 και ώρες 11:00 – 13:00 σε αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Αιγίου ΄΄Αλέκος Μέγαρης΄΄ .

Το εργαστήρι απευθύνεται σε  παιδιά Δ΄, Ε΄ και  ΣΤ΄ τάξης δημοτικού σχολείου και μέσα από ένα παραμύθι, τα παιδιά ….θα ταξιδέψουν  στο δάσος και θα ανακαλύψουν τα μυστικά του ! Θα παίξουν!  Θα ενεργοποιήσουν όλες τις αισθήσεις τους !  Θα ζωντανέψουν τη φαντασία τους! Θα επικοινωνήσουν μεταξύ τους !

Ο αριθμός των συμμετεχόντων στο εργαστήρι είναι περιορισμένος και για να δηλώσετε  συμμετοχή  μπορείτε να στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στο email της ‘’ΔΙΕΞΟΔΟΥ’’ diexodosaigiou@yahoo.com  έως και την Τρίτη 21/12/21 (σημειώνοντας ονοματεπώνυμο γονέα, όνομα και ηλικία παιδιού και τηλέφωνο επικοινωνίας) ή  επικοινωνώντας στο τηλέφωνο 2691026150 την Παρασκευή 17/12, το Σάββατο 18/12 , τη Δευτέρα 20/12 και την Τρίτη 21/12 και ώρες 11:00 – 13:00. Την Πέμπτη 23/12 θα επικοινωνήσουμε  τηλεφωνικά μαζί σας για να επιβεβαιώσουμε  τη δήλωση συμμετοχής.

Την ημέρα του εργαστηρίου  είναι υποχρεωτική για τα παιδιά η προσκόμιση δήλωσης αρνητικού self-test   ενώ  η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.

Σας περιμένουμε!!!!!!

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

Διαδικτυακή ομάδα για μονογονείς

 


Διαδικτυακή ομάδα για μονογονείς πρόκειται να υλοποιηθεί από το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων & Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Αχαΐας Καλλίπολις, με θέμα: «Μονογονείς αλλά όχι μόνοι».

Είναι σίγουρο ότι ο ρόλος του γονιού είναι απαιτητικός σε όποια μορφή οικογένειας και αν καλείται κάποιος να λειτουργήσει, ωστόσο για τους μονογονείς υπάρχουν και επιπλέον προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν, οι οποίες επηρεάζουν τους ίδιους αλλά και τα παιδιά τους.

Το Κέντρο Πρόληψης Αχαΐας Καλλίπολις σε μια προσπάθεια να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες λόγω πανδημίας και να ενδυναμώσει τους γονείς στον ρόλο τους πρόκειται να υλοποιήσει διαδικτυακή ομάδα για μονογονείς διάρκειας 8 συναντήσεων. Η ομάδα θα υλοποιείται κάθε Τετάρτη από 9 Φεβρουαρίου έως 30 Μαρτίου 2022, 18:00 - 20:00, στη διαδικτυακή πλατφόρμα ΖΟΟΜ και θα συντονίζεται από επαγγελματίες ψυχικής υγείας με εμπειρία στην υλοποίηση σχετικών προγραμμάτων. Για τη σύνδεση στην ομάδα απαιτείται υπολογιστής ή τάμπλετ με κάμερα και μικρόφωνο ή ένα αντίστοιχο κινητό τηλέφωνο.

Η συμμετοχή στην ομάδα είναι δωρεάν και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων θα είναι περιορισμένος.

Για περισσότερες πληροφορίες και για δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να επικοινωνείτε στα τηλέφωνα του Κέντρου Πρόληψης: 2610.226948 & 2610.623290, καθημερινά 8:00-15:00 (υπεύθυνη: κ. Θωμαΐς Σταύρου – Κοινωνική Λειτουργός) ή στο email: kpachaia@pat.forthnet.gr

Για να δηλώσετε τώρα συμμετοχή πατήστε στον ακόλουθο σύνδεσμο

https://kpachaia.gr/diadiktyaki-omada-gia-monogoneis-2/

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021

Αναγνώριση Συναισθημάτων – Θυμός - Επιθετικότητα

Αναγνώριση Συναισθημάτων – Θυμός - Επιθετικότητα

     Στις μέρες της κοινωνικής απομόνωσης, του ρατσισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού οι άνθρωποι βιώνουν ένα συνονθύλευμα κυρίως αρνητικών συναισθημάτων χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εκλείπουν τα θετικά συναισθήματα. Οι άνθρωποι προκειμένου να προοδεύουν, όμως, πρέπει να δείχνουν ενσυναίσθηση και να κατανοούν τα συναισθήματα. Είναι σημαντικό ο καθένας να αναγνωρίζει όχι μόνο τα δικά του αλλά και των άλλων προκειμένου μέσα στη κοινωνία να μπορούν να αναπτυχθούν υγιείς σχέσεις χωρίς παρεξηγήσεις. Καθημερινώς οι περισσότεροι στη πορεία της μοναχικής ζωής τους προσπαθούν να αντιμετωπίσουν οικονομικές δυσκολίες, προβλήματα υγείας, φιλικές και ερωτικές σχέσεις, εργασιακές υποχρεώσεις και κυριεύονται από συναισθήματα απογοήτευσης, χαράς, λύπης, επιτυχίας, θυμού, ζήλιας, αγάπης. Ωστόσο μια κατάσταση που κατά κύριο λόγο κάποιος δεν μπορεί να διαχειριστεί είναι ικανή να προκαλέσει συναισθήματα που να οδηγήσουν στη πρόκληση μιας μη αποδεκτής κοινωνικής συμπεριφοράς. Σημαντικό ρόλο λοιπόν παίζει η προσωπικότητα η οποία δομείται στη διάρκεια των χρόνων.

     Ο θυμός είναι ένα έντονο συναίσθημα που προκαλεί δυσφορία στο άτομο. Προκαλείται όταν κάποιος νιώθει αδικημένος, όταν θέλει να επιβληθεί και να κυριαρχήσει, όταν έχει παρερμηνεύσει μία κατάσταση. Οι έφηβοι για παράδειγμα που διακατέχονται από όλα αυτά τα χαρακτηριστικά εμφανίζουν θυμό απέναντι κυρίως στους γονείς, κάποιοι ακόμα και στους ίδιους τους συμμαθητές τους. Η εφηβεία είναι μια δύσκολη ηλικία καθώς οι έφηβοι προσπαθούν να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και να ανεξαρτητοποιηθούν. Ένα σύνηθες αποτέλεσμα του θυμού στους εφήβους είναι λοιπόν η επιθετική συμπεριφορά ή και το κάπνισμα και η χρήση παράνομων ουσιών.

      Αυτό δε σημαίνει ότι και άλλοι μεγαλύτερης και μικρότερης ηλικίας δεν διακατέχονται από αυτό το συναίσθημα και δεν οδηγούνται σε αυτές τις συμπεριφορές. Οι συγκρούσεις δεν είναι λίγες στις μέρες μας αν κάποιος συνυπολογίσει τι αναφέρουν καθημερινά τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

     Ανεξάρτητα της αποδοχής ή όχι, της συμπεριφοράς που εκδηλώνει κάποιος, βασικό βήμα για την αλλαγή αυτής είναι η αναγνώριση των συναισθημάτων και έπειτα, εν περιπτώσει και εν δυνάμει, η αναγνώριση της επιθετικότητας ή της ηθικότητας. Η ηθικότητα και η επιθετικότητα θα μπορούσαν να θεωρηθούν οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Πως εξηγείται όμως η επιθετικότητα? Πως εξηγείται ότι κάποιοι άνθρωποι παρά το θυμό τους δεν επιτίθενται? Πως εξηγείται ότι μερικοί εξαιτίας του θυμού ενδίδουν στα ναρκωτικά και άλλοι στη βία? Οι άνθρωποι από τη στιγμή που γεννιούνται ζουν μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον το οποίο συμβάλλει στην διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς τους και της κοινωνικοποίησής τους. Ορισμένες συμπεριφορές μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον οφείλονται σε καταστάσεις στις οποίες έχει δοθεί σημαντική θετική ενίσχυση (αμοιβή) με χαρακτηριστικό παράδειγμα όλες τις επιβραβεύσεις που λαμβάνουν τα παιδιά (μπράβο, καλό κορίτσι κλπ.). Ωστόσο κάποιες συμπεριφορές δεν εμφανίζονται εξαιτίας της μη λήψης της απαραίτητης θετικής ενίσχυσης ή και της λήψης τιμωρίας από το περιβάλλον (π.χ. όχι μην το κάνεις αυτό ή ακόμα και άσκηση κάποιας ελαφριάς βίας όπως χτύπημα στο χέρι του παιδιού για να αποτραπεί να γίνει η πράξη).

     Οι συμπεριφορές ταυτόχρονα εξαρτώνται από τα πρότυπα που χτίζει το παιδί. Να σημειωθεί ότι δεν είναι όλα τα πρότυπα το ίδιο αποτελεσματικά στη δημιουργία αντιδράσεων θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς. Για παράδειγμα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι πιθανότερο να αναπαράγουν συμπεριφορά ενηλίκων που φέρονται με ζεστασιά και κατανόηση. Αυτό δε σημαίνει ωστόσο ότι η έκθεση στην τηλεοπτική βία δεν συδέεται και με πρόκληση επιθετικής συμπεριφοράς. Το παιδί παρατηρεί τις συμπεριφορές και ανάλογα των αποτελεσμάτων (θετικά ή αρνητικά) πράττει.

     Σύμφωνα με τον Freud οι άνθρωποι προωθούνται από σεξουαλικά και επιθετικά ένστικτα. Τα παιδιά κατά τη διάρκεια της κοινωνικοποίησης εκδηλώνουν λεκτική επιθετικότητα, σπρωξιές, κλοτσιές και άλλα είδη επιθετικότητας. Στα πρώτα χρόνια της προσχολικής περιόδου, ένα μέρος της επιθετικότητας έχει να εξασφαλίσει ένα ευχάριστο – για το παιδί – αποτέλεσμα όπως πχ. το παιχνίδι ενός άλλου παιδιού. Η ακραία και παρατεταμένη επιθετικότητα αποτελεί αιτία ανησυχίας.

      Η κοινωνική επιθετικότητα απαντάται επίσης κατά κύριο λόγο μεταξύ των αρσενικών και πολύ λιγότερο μεταξύ των θηλυκών. Αυτό συνήθως εξηγείται με αναφορές στις οργανωτικές και ενεργοποιητικές δράσεις της τεστοστερόνης.

     Ανεξάρτητα από τη συμπεριφορική προσέγγιση και την ψυχαναλυτική προσέγγιση του Freud, ο θυμός κατά κύριο λόγο οδηγεί στην αύξηση της επιθετικότητας η οποία πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι δεν οφείλεται σε ψυχική διαταραχή. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο θυμός είναι σημαντικό τα άτομα να αλλάξουν τρόπο σκέψης. Συγκεκριμένα οι πλήρως αρνητικές έντονες σκέψεις να αντικατασταθούν με πιο θετικές και ελπιδοφόρες. Για να επιτευχθεί αυτό είναι σημαντική η συμβολή κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας. Κυρίως, για να αντιμετωπιστεί ο θυμός στα παιδιά χρειάζεται να συμμετέχει όλη η οικογένεια. Μέσα σε αυτή χρειάζεται να υπάρχει διάλογος και κατανόηση. Πέρα της συμβολής της γνωσιακής θεραπείας οι άνθρωποι πιο άμεσα προκειμένου να αντιμετωπίσουν το θυμό τους μπορούν να ακολουθήσουν τεχνικές χαλάρωσης με αναπνοές ή ακόμα και γιόγκα. Σημαντικό είναι η αλλαγή περιβάλλοντος και η απομάκρυνση ή η δημιουργία στενών σχέσεων με ανθρώπους. Η αλλαγή περιβάλλοντος περιλαμβάνει και ένα ταξίδι ή μια δραστηριότητα που χαλαρώνει τα άτομα. Τα παιδιά επίσης μπορούν να βοηθηθούν για τη μείωση του θυμού από δραστηριότητες στις οποίες εκτονώνονται όπως η μπάλα, το μπάσκετ, το box. Τέλος σημαντική είναι η ένταξη του χιούμορ στην καθημερινότητα.

Αντωνία Μπένου , εθελόντρια


ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ!

Η Εθελοντική Ομάδα Πρόληψης «Διέξοδος» Αιγίου του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας, «Καλλ...